بزازی

بررسی تخصصی انواع پارچه و روش های مراقبت ، شستشو و ترمیم آنها

بزازی

بررسی تخصصی انواع پارچه و روش های مراقبت ، شستشو و ترمیم آنها

روش های شستشوی پارچه پلی استر و ابریشم

روش های مختلفی برای شستشوی پارچه پلی استر و ابریشم موجود می باشد، که می توان با استفاده از آن ها سبب حفظ کیفیت و افزایش طول عمر آن ها گردید. پارچه پلی استر و پارچه ابریشم هر دو از پارچه های بسیار کاربردی به شمار می آیند و هر دو دارای بافت حساسی خواهند بود. این دو نوع پارچه از تنوع رنگی بسیار گسترده ای برخوردار هستند و به همین جهت متناسب با تمام سلیقه ها خواهند بود.

ادامه مقاله در : https://bazazbashi.com/wash-polyester-and-silk-fabric/

مزایا و معایب پارچه نخی

پارچه نخی از پرفروشترین پارچه ها در سراسر دنیا است که به دلیل استخراج از پنبه، بسیار با دوام است. به عبارت دیگر، پارچه نخی، پارچه ای است که نخ آن از پنبه به دست آمده؛ و لذا اشتراکات فراوانی با پارچه های پنبه ای دارد. بر اساس تقسیم بندی مواد اولیه انواع پارچه، پارچه نخی جزء الیاف طبیعی گیاهی است. بنابراین، می توان گفت که از خواص پنبه برخوردار است. سابقه استفاده از پارچه نخی به دوران پادشاهی هخامنشیان باز می گردد؛

ادامه مقاله در : https://bazazbashi.com/advantages-and-disadvantages-of-fabric/

روش های شستشوی پارچه نخی یا کتان

شستشوی پارچه نخی یا کتان با روش های مختلفی امکان پذیر است تا به واسطه آن ها بتوان بدون آسیب رسیدن به بافت پارچه آن را شست. پارچه نخی یا کتان از پارچه های بسیار محبوب محسوب می شود که دارای بافت حساسی نسبت به سایر مدل پارچه ها می باشد.

این مدل از پارچه در هزاران طرح و رنگ تولید شده است

که به همین جهت از پارچه های کاربردی به شمار می آید که همه از آن استفاده می نمایند.

ادامه مقاله در : https://bazazbashi.com/wool-or-linen-washing-methods/

مواد اولیه پارچه های طبیعی و مصنوعی

به دلیل استفاده از الیاف طبیعی در تهیه پارچه های طبیعی، این پارچه ها یکی از محبوب ترین پارچه های موجود در بازار است. در واقع، پارچه های طبیعی از دو گروه مواد موجود در طبیعت به دست می آیند و بر همین اساس نامگذاری می شوند: الیاف طبیعی گیاهی و الیاف طبیعی حیوانی. استفاده از این الیاف موجب می شود که پارچه های طبیعی در تماس با بدن انسان حساسیت زا نباشند. از سوی دیگر، به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی، لباس های تهیه شده از پارچه های طبیعی، جلوه زیباتری داشته؛

ادامه مقاله در : https://bazazbashi.com/raw-materials-of-natural-and-artificial-fabrics/

روش های شستشوی پارچه پشمی و جیر

شستشوی پارچه پشمی و شستشوی پارچه جیر نیاز به استفاده از روش های مختلفی دارد زیرا این دو مدل از پارچه دارای بافت بسیار خاصی هستند. لباس هایی که با استفاده از پارچه های پشمی و جیر دوخته می شوند را معمولا تنها می توان در فصول سرد مورد استفاده قرار داد. این نوع پارچه ها به سبب بافتی که دارا هستند، از استحکام و دوام بالایی برخوردار خواهند بود ولی به منظور شستشوی آن ها باید به نکات بسیار مختلفی دقت نمود. شسشتوی دقیق پارچه های پشمی و جیر سبب می گردد تا بتوان در بازه طولانی از آن ها استفاده نمود.

ادامه مقاله در : https://bazazbashi.com/wool-and-dirt-washing-methods/